Everyday life is the special occasion!

September 16, 2015

Summer Salad #14

This summery salad features juicy sweet peach wedges [one of my favourite fruits and you just can’t possibly go wrong with juicy in-season peaches], salty prosciutto, a bunch of greens and the amazing flavored cheese [intense with a hint of spiciness] São Jorge from the beautiful Azores. They complement each other perfectly in an explosion of irresistible flavors, tasting incredibly and it's actually pretty simplistic, besides the fact that a larger portion of th is salad would make a beautiful presentation for a family-style lunch/dinner party. This might be my new favorite summer meal! 

Ingredients:
  • peaches
  • lettuce
  • tomato
  • red onion
  • carrot
  • cheese São Jorge from the Azores island 
  • prosciutto
  • extra virgin olive oil
  • white wine vinegar
Ingredientes:
  • pêssegos
  • alface
  • tomates
  • cebola roxa
  • cenoura 
  • queijo São Jorge dos Açores
  • presunto
  • azeite
  • vinagre de vinho branco

6 comments:

  1. Sou louca por queijos mas queijo da ilha é onde eu páro, não consigo nem cheirar que fico logo nauseada. Gostava de conseguir comer saladas com frutas, sem ser o básico da laranja, mas não dá, sabe-me sempre mal, acho que é psicológico. NO entanto, uma laranjinha numa salada bem simples de tomate, alface e cebola, bem temperada com vinagre balsâmico, e eu já fico a flutuar no espaço eheheheh!!
    http://bloglairdutemps.blogspot.pt/

    ReplyDelete
  2. delicious..
    thanks for sharing this recipe

    ReplyDelete
  3. Hi Aida! Mmm, my tummy rumbles while I look at the images, so delicious and fresh! Peaches are also my fav fruit in summer, so sad they will be soon over as the autumn start! Have a wonderful evening mi querida, hugs! xo

    ReplyDelete
  4. Finalmente sento-me com calma para poder comentar este post como deve ser! Eu adoro as tuas saladas, mas esta agrada-me particularmente! É um risco dizer isto mas acho o queijo da minha ilha perfeito! Digo-o não só por ser daqui, mas porque é mesmo isso que acho! É um queijo delicioso, há picante, sem ser picante, dá para comer simples, em saladas, em sandes, na sopa, dá para comer com compotas e chutneys, dá para fritar, dá para gratinar! Ainda não consegui encontrar um que me enchesse assim as medidas! Cá em casa consumimos imenso este queijo (principalmente o queijo dos Lourais), até mais do que devemos, mas é impossível resistir! Tenho pena que esta salada não tenha concorrido! Era uma opção diferente e bastante saudável! Para além de que tem umas cores lindas à mistura! Sou fã das tuas saladas! Tenho fazer regularmente, até porque pretendo perder peso, e é aqui que venho buscar inspiração! Beijinhos

    ReplyDelete