Hermés, the brand of prestige par excellence, synonym for style, sophistication, sobriety and unique elegance, was born in 1837, when the saddler Thierry Hermès opened a shop in Paris where he sold leather accessories, trunks for carriages, saddles, reins, stirrups and all the material necessary to a journey in those antique means of transportation. In the 1920's , his grandson, Émile Hermés, started to sell clothes and accessories as well and he launched the bag with a lock, which beacme the latest trend. The orange color, symbol for Hermés, appeared due to a rupture of stock on the occasion of WWII [until 1940 the packaging was beige. Hermés is not a brand that follows trends; more tahn following styles, Hermés makes style and is fashion. Collier de Chien is one of the countless items that I wouldn´t minf having in my collector's pile - one of each for the lady over here, please! I'll bark if needed - woof, woof!
A Hermès, casa de prestígio por excelência, sinónimo de estilo, sofisticação, sobriedade e elegância sem par, nasceu em 1837, quando o seleiro Thierry Hermès abriu uma oficina em Paris que vendia acessórios de cabedal, baús para carruagens, selas, rédeas, estribos e todo material necessário para uma viagem nesses antigos meios de transporte.Na década de 1920, o seu neto, Émile Hermès passou a vender também roupas e acessórios e lançou a carteira com fecho, que foi uma grande novidade na época.A cor laranja, símbolo da Hermès, surgiu devido a uma rotura de stock aquando da Segunda Guerra Mundial [até 1940, todas as suas embalagens eram bege]. A Hermès não é uma marca que siga modas; mais do que seguir estilos, lança tendências, faz estilo e é a moda! A Collier de Chien é um dos muitos artigos que eu não me importava nada de ter no meu acervo colecionista - uma de cada aqui para a menina, se faz favor. Se for preciso, eu ladro - auf auf!
Amo! Pode ser uma destas e uma Cartier love bracelet! :)
ReplyDelete