Everyday life is the special occasion!

January 04, 2012

Classic Girl With a Modern Twist - Home Decór



 As some of you may know I'm in the process of finishing my house and starting decorating it. This has been a life-long project that has finally come to terms with its accomplishment. Throughout the past eleven years I've lived in two different houses and finally I'm about to move for the third and hopefully last time (at least for as long as I remember the troubles I have had in the process of building a house) to my new house, a house that finally I can call mine and that really feels like home, in a couple of months. The process has been long, difficult and nerve-wrecking but I hope that all the suffering was worthwhile once all is finished. I've been collecting photos of home décor throughout these years of waiting that were like reference points to me of what I intend my house to become, they were my inspirational moodboard and somehow shaped my decór style. I've always paid attention to details, because I truly believe that a certain je ne sais quoi makes all the difference. There's really nothing more romantic, more clean, more stylish and absolutely girlish than a beautiful bouquet of flowers in a gorgeous vase and I mean to have them scattered all over my place. As you will be able to see from now on, I've found my own home decór style and it fully embodies my aesthetic - I'm a classic girl with a modern twist!



Tal como alguns de vocês já sabem estou no processo de acabar a minha casa e de começar a decorá-la. Este tem sido o projeto de uma vida que finalmente veio a ser concretizado Nestes últimos onze anos vivi em duas casas diferentes e estou prestes a mudar-me pela terceira e espero última vez (pelo menos enquanto me lembrar das chatices que tive no processo de construção de uma casa)
para a minha nova casa, uma casa a que eu posso finalmente chamar de minha e que realmente sinto como um lar, dentro de poucos meses.O processo tem sido longo,difícil, esgotante, mas eu espero que todo o sofrimento tenha valido a pena uma vez tudo esteja pronto. Ao longo destes anos todos de espera tenho colecionado fotografias de decoração de casas que funcionaram como uma espécie de ponto de referência do que eu pretendo que a minha casa seja, elas foram o meu quadro de inspiração e, de alguma forma, moldaram o meu estilo de decoração de interiores. Sempre prestei atenção aos detalhes, porque acredito que um certo je ne sais quoi faz toda a diferença. Na verdade, não há nada mais romântico, mais clean, com mais estilo e absolutamente feminino do que um belo ramo de flores numa jarra gira e eu pretendo espalhá-los por toda a casa. Como poderão ver de hoje em diante, eu encontrei o meu próprio estilo de decoração de interiores e esse estilo personifica completamente a minha estética - sou uma rapariga clássica com um toque de modernidade!


No comments:

Post a Comment