Everyday life is the special occasion!

February 19, 2013

Lovely Stationery - Office Crush


I admittedly have a lifelong crush on pretty offices and, consequently, on cute stationery. One of my decoration goals for this year is to pretty up my new office with beautiful pieces, with colourful details, interessant designs and exquisite appeal. I love being surrounded by objects that inspire me, that add a bit of beauty to my otherwise boring daily office routine. I'm obsessed with lovely stationery because I firmly believe that it plays a great role in leading our mind to organization, cleanliness and creativity .

Admito ter desde sempre uma queda por escritórios bonitos e, consequentemente, por artigos de papelaria bonitos. Um dos meus objetivos de decoração para este ano é o de embonecar o meu escritório novo com belas peças, com detalhes coloridos, designs interessantes e peças encantadoramente requintadas. Eu adoro estar rodeada de objetos que me inspirem, que adicionem um pouco de beleza à minha rotina diária de escritório, de outro modo, entediante. Sou obcecada por artigos de papelaria lindos porque acredito firmemente que desempenham um grande papel na condução da nossa mente para a limpeza, a organização e a criatividade.


20 comments:

  1. Olá Aida

    Que post lindo. Adoro bloquinhos, cartões, envelopes lapis decorados e todas estas quinquilharias vendidas em papelarias.
    Uma ótima noite de 2º feira para vc...

    AMIGA da MODA by Kinha

    ReplyDelete
  2. Hola Aida!!! Que alegría volver a leerte por mi blog y en un fantástico español!!!! He estado unos días liada y apenas me he podido pasar por aquí, pero esta entrada me ha encantado. Me siento identificada con lo que cuentas y las fotos son maravillosas!!

    Un beso!!!!

    ReplyDelete
  3. Oi Aida,
    Lindas as imagens.
    Esse seu post me fez lembrar meus papéis de carta.
    Beijos

    ReplyDelete
  4. Oh my gosh, I LOVE the envelopes with the prints of the flowers on the inside. Any idea where they came from?

    jess
    Wanderlusted

    ReplyDelete
  5. I loooove stationnery! Since i am little. Especially pretty girly one! I hope one day i ll have my own study room where i ll be able to get plenty of them!! :) xx

    Www.eminhapinto.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. como não tenho escritório nunca liguei muito, mas estas imagens que mostraste são adoráveis!

    ReplyDelete
  7. It's a very nice post and everything is so inspiring. Love these envelopes. Great ideas.
    xx

    ReplyDelete
  8. Oooh...I love stationary too...gorgeous stuff! Hope you have a great week doll xx

    ReplyDelete
  9. All lovely and delicate, even precious and refined!
    Nice morning and fantastic day!

    ReplyDelete
  10. Niosto fazes-me lembrar a minha irmã, que adora estes acessórios de secretária assim do mais bonito que possa haver e compra imensos. Eu não ligo assim tanto, eheh. Mas gosto de ter a escrivaninha organizada, arrumada e bonita, sim.
    http://fashionfauxpas-mintjulep.blogspot.pt/

    ReplyDelete
  11. Ola Aida!!!

    Espero que me entendas porque non sei portugués pero sí que sei galego!!

    Que fotografías tan belas puxéches nest post... tan romántico e amoroso...

    Biquiños,
    Sandra von Cake

    ReplyDelete
  12. Hi dear Aida! So sorry for your weekend, hope things are better now! I agree with you, if you are very well organized and everything around is clear and tidy, you also will work better and get more ideas in the minds:) Adorable inspiration and post my friend! Have a great day! Big hugs!:*

    ReplyDelete
  13. Na minha infância eu era louca por todos acessórios de secretária!))) Já passaram muitos anos, mas eu continuo a gostar de vários cadernos, canetas etc)). É a minha fraqueza)).
    Beijinhos grandes, minha querida! :)

    ReplyDelete
  14. Loooooooooooove it***

    http://at-home-ideas.blogspot.pt

    ReplyDelete
  15. Adoro cadernos e blocos de apontamentos. Acreditas que depois não sou capaz de escrever neles, com pena de os "estragar"?! Tenho imensos que compro e me oferecem e que são lindos e simplesmente guardo. E por mais que pense que os podia guardar com apontamentos meus, coisas da minha vida, não consigo! Pancadas, e das fortes!

    ReplyDelete
  16. I love the Eiffel scissors and the map envelopes (I am a geography nerd). Nice job on the pencil heart!

    ReplyDelete
  17. Thank's for your comment! I follow you!!! Now it's your turn!

    ReplyDelete
  18. The pictures are amazing! I love your blog with all of the beautiful pictures and great posts. Thank you again for the lovely email! It meant a a lot!:)

    ReplyDelete
  19. Cool blog! Is your theme custom made or did you download it from somewhere?

    A design like yours with a few simple tweeks would really
    make my blog shine. Please let me know where you got your design.
    Many thanks

    My blog: fresh start detergent

    ReplyDelete