Everyday life is the special occasion!

January 29, 2013

Coveted Writing Desk


 This would be my fetish object, if I had to choose one! It takes me immediately to my ideal world of invented stories, of writing and reading. Who, like me, enjoys writing will certainly aspire to have a desk like this. It will be the ideal setting to give wings to the literary imagination that perhaps runs through the veins of all those who love the  nowadays lost art of beautiful handwriting. The writer's desk is an intimate object, where one's belongings [letters, thoughts, sketches, doodles, diaries, notebooks, pens ...] are tidy, preserved, protected. And if much of the life of the writers is lived in the their minds, believe me, just as much is spent in that private, personal and untransferable spot, which is the hiding place of his writing desk!

Este seria o meu objeto fétiche, se tivesse de escolher algum! Leva-me de imediato ao meu mundo ideal de histórias inventadas, de escrita e de leitura. Quem, como eu, gosta de escrever há-de certamente almejar ter uma escrivaninha destas. Será o cenário ideal para dar asas à imaginação literária que, porventura, corre nas veias de todos aqueles que amam  a agora perdida, arte da bela caligrafia. A escrivaninha do escritor é um objeto íntimo, o local onde os seus pertences [cartas, pensamentos, rascunhos, rabiscos, agendas, cadernos, canetas...] estão arrumados, preservados, protegidos. E, se muita da vida dos escritores é vivida nas suas mentes, acreditem, outra tanta é passada naquele local confidencial, pessoal e intransmissível, que é o refúgio secreto da sua escrivaninha!

21 comments:

  1. Olá Aida

    Suas postagens me encantam sempre.

    AMIGA da MODA by Kinha

    ReplyDelete
  2. Realmente sao super lindos..que chic!

    ReplyDelete
  3. I'm envious. Tidy? Not mine. My writing desk is second hand and huge and covered with books: dictionary, thesaurus, Bartlett's Book of Quotations, and the Chicago Manual of Style. Computer, printer, electronic cigarettes, ruler, calculator, pens, pencils, notebooks, etc. Chaos! Maybe someday...but right now it is where my brain goes for exercise!

    ReplyDelete
  4. There are so many desks here that I love, the first one is wonderful, but I think the setting/styling of the wallpaper, mirror, sconces, etc. really make it amazing!

    ReplyDelete
  5. AMAZING pics :))


    new post

    WWW.LIVE-STYLE20.BLOGSPOT.COM

    ReplyDelete
  6. Beautiful photo!

    Happy Tuesday :))

    http://vgolove1.blogspot.ru

    ReplyDelete
  7. Gorgeous desks! Im searching new writing desk for my appartment:)

    -Alessia

    http://stylist-diaries.blogspot.fi/

    ReplyDelete
  8. The first one is beautiful. These photos are very inspiring. Great photos and i love your selection.
    xx

    ReplyDelete
  9. Mine, a very nice Art Deco piece of forniture indeed, isn't an only real desk, but the cyber point of the whole family, not my exclusive "dominium". I go about with my laptop in search of a tidy place :-)!
    Nice smilibg day, my darling!

    ReplyDelete
  10. Hi Aida! There are many lovely and elegant models! I need to change mine, is getting little old!:) Kisses dear and have a good day!!:*

    ReplyDelete
  11. Para mi son preciosos todos especialmente los de colores blancos y pastel.
    Besos

    ReplyDelete
  12. Bom, devo ter cá uma alma de escritora pois não descansei enquanto não arranjei um cantinho para trazer a minha escrivaninha de solteira - que já antes tinha sido a escrivaninha de solteira da minha avó, é assim de velha! Velha não, vintage - cá para casa. E olha que na verdade passo horas de mais de rabo alapado em frente a ela, aiai. Queres-te rir? Estás a ver a primeira foto que tens aqui, a primeira escrivaninha, aquela em branco? Igualzinha á da minha mãe, com a diferença de a dela não estar pintada em branco. Fora isso é IGUAL até me assustei eheh.
    http://fashionfauxpas-mintjulep.blogspot.pt

    ReplyDelete
  13. Yo tambien como tu esos secreter son objeto de intimo deseo. Son un sueño y puedo imaginar guardando mis secretos
    cariños

    ReplyDelete
  14. these work spaces are so dreamy!

    ReplyDelete
  15. Olá! Eu gosto muito de escrivaninhas, mas não tenho boas memórias da que a havia em casa dos meus pais. Estava no quarto do meu irmão e estava sempre desarrumada e com pilhas de papelada em cima e mil e uma coisas. Era um pesadelo, por isso de romântica não tinha nada! loooolll
    Ele devia adorá-la, tanto que depois de casar levou-a com ele! loool
    Era paixão!
    Comigo é mais para os toucadores!! Ando de namoro pegado há anos com a que está no antigo quarto dos meus avós! lol
    Creio que estará no testamento dele para mim!!! ahahah!
    bjinhos grandes!
    Meu blog:http://skinnygirlintights.blogspot.pt/

    ReplyDelete
  16. Obrigada por ter passado no meu blog.
    Também gostei muito do seu blog, e essa postagem então,
    hein amei. Amo o estilo vintage.
    E amei também seu blog.

    felicidade e Sucesso!

    ReplyDelete
  17. omg this style is perfect!!! Thank you so much for the post and inspiration <3


    www.freshminhtea.blogspot.com

    ReplyDelete
  18. M'ha encantat conèixer el teu bloc. El trobo molt creatiu i fresc. I la decoració és una altra de les meves aficions. Petons i ens anirem veient.

    ReplyDelete
  19. Aida: muchas gracias por visitar mi blog
    www.creacioneseideas.blogspot.com
    tu sitio es maravilloso...me encantaron
    estas imágenes son muy bellas...y tu
    blog en general también...deja sigo
    viendo tu contenido...un beso

    ReplyDelete